Friday, July 4, 2008

Tazkirah Sekolah Menengah Tahfiz Klang


Assalamualaikum wbt

Sama sama kita fikirkan tentang makanan dan minuman yang menjadi kesukaan dan minat anak-anak kita sama ada di sekolah biasa , sekolah tahfiz atau diIPTA dan IPTS ,kita semua tahu dan faham bermula dari makanan dan minuman nanti akan memberikan laluan mudah anak kita akan menjadi keras hati dan penyumbang kepada saksiyah yang tidak baik disamping mengamalkan makanan dan minuman yang haram.

Kita berterima kasih kepada pihak kerajaan yang berusaha untuk pembangunan insan dan dalam masa yang sama adanya pihak-pihak yang
tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan mempromosikan aginda mereka disekolah-sekolah dan IPTA dan IPTS dengan membenarkan penjualan makanan dan minuman tidak mengikut garis panduan syarak dan tak hairanlah tidak ada noktahnya kejadian keracunan makanan dikantin-kantin sekolah. Olih itu marilah kita bersama-sama berwaspada dan berhati-hati tentang makanan dan minuman anak-anak kita agar mereka nanti membesar dengan keberkatan Allah SWT serta menjadi insan yang bertaqwa.

1 comment:

Anonymous said...

aloo tuan blog, wa manyak heran la. Lu mau cakap tentang itu sekolah agama punya, tapi lepas tu lu manyak celita itu makan2 punya hal, lu ada faham ka apa lu mau celita huh?

ini selupa macam olang pandai cakap tapi talak pandai bikin, apa itu olang malayu cakap itu cakap talak selupa mikin wooo?

tiu naaa sing..